Spanyolország a világ nyolcadik legnagyobb autógyártója. Az autópiacuk az egyik legnagyobb Európában. Ez azonban nem mindig volt így. A 20. század első felében Spanyolország gazdasága viszonylag fejletlen volt a legtöbb nyugat-európai országhoz képest és korlátozott volt az autópiac. Ebben az időszakban az autógyártás korlátozott volt és csak néhány alacsony volumenű helyi gyártó főleg a piac luxusvégére szolgált, amelyek közül Hispano-Suizavolt a legsikeresebb. Spanyolországban a tömeggyártású járművek korlátozott piacát olyan leányvállalatokon keresztül működő külföldi társaságok vették át, amelyek vagy autót importáltak, vagy az importált alkatrészekből összeszerelt autókat, megfosztva az országot a technológiai know-how-tól és a tömeggyártáshoz szükséges nagyberuházásoktól. A helyzet nagymértékben romlott az 1936–1939 közötti spanyol polgárháborúval. Az autókereslet összeomlott nemcsak a spanyolok háborús pusztítások által jelentősen csökkentett vásárlóereje miatt, hanem azért is, mert a multinacionális leányvállalatok vagy beszüntették a működést, vagy a háború súlyosan sújtotta őket. és annak következményei.
A külföldi cégek érdeklődésének hiánya a polgárháború utáni gyengült spanyol piacon lehetőséget nyitott a helyi érdekekhez. A SEAT eredete 1940. június 22-én nyúlik vissza, amikor a spanyol „ Banco Urquijo ” bank ipari vállalatok csoportjának támogatásával (Hispano-Suiza, Basconia, Duro-Felguera, SE de Construcción Naval, Euskalduna) Az SE de Construcciones Metálicas, Fundiciones Bolueta, Echevarría stb.) Alapította a „Sociedad Ibérica de Automóviles de Turismo” (SIAT) programot azzal a céllal, hogy Spanyolországban saját tömegtermelésű autógyártót költöztessen alapítson. A Banco Urquijo kezdeti projektje a SIAT motorvállalat teljes magánvállalkozásként történő működtetését célozta meg, de nem sokkal 1941 után. Az Instituto Nacional de Industria a francia kormány 1942. január 3-án hozott határozatát követte. Az új nemzeti autómárka célja nem csupán egy másik engedélyes autógyártó volt, amely Spanyolországban külföldi mintákat és alkatrészeket gyűjt össze, hanem a az egész gyártási folyamat a tervezéstől az összeszerelésig Spanyolországon belül. Mivel az ország nem rendelkezik szakértelemmel az autóipari tömegtermelés fejlesztésében, a cselekvés útjává vált egy külföldi partner felkutatása, aki technikailag és saját modelljeivel járul hozzá a kezdeti években készpénz, részvények, kötvények, lomtalanítás és jogdíjak cseréjéhez. Mivel Európa többi része belépett a második világháborúba és Spanyolország maga is a polgárháború romjai között volt, a projektet késleltették, ám stratégiai fontossága miatt nem hagyták el.
|